Kodinis Raktas
 
Naujienos
Gaminiai
Dažniausiai užduodami klausimai
Prijungimo schemos ir aprašymai
Kur įsigyti
Darbo pasiūlymai
Aplinkosauga
ES parama
Apie įmonę
Kontaktai




Registruotiems vartotojams
Vardas:
Slaptažodis:

  Naujienos
Automobilinė signalizacija, kurią išsirinkti? « 2009-06-30

Šiandien jau nieko nestebina, kad dauguma plačiai vartojamų elektronikos gaminių yra pagaminti Azijoje. Šio žemyno šalys: Japonija, Korėja, Taivanas, Malaizija, Filipinai, Singapūras, ypač Kinija - daugumos vartotojų suvokiamos kaip pagrindinės elektronikos tiekėjos.

  Tačiau, lankantis pasaulinėse elektronikos parodose, toks suvokimas iš esmės keičiasi. Šanchajaus, Hong Kongo ir iš dalies Taipėjaus parodose vyrauja paprasti, mažai technikos naujovių turintys ir nebrangūs gaminiai. Nedidelę jų kainą lemia panašius produktus siūlančių gamintojų gausa. Dar vienas svarbus veiksnys yra tai, kad dauguma į šias parodas atvykstančių pirkėjų daro didžiulį spaudimą gamintojams, todėl pastarieji priversti mažinti kainas, neretai - kokybės sąskaita. Nesunku atpažinti, iš kur atvykę šie pirkėjai. Dažniausia tai būna Indijos, Pakistano, arabų pasaulio, Irano, Šiaurės Afrikos, buvusios Tarybų Sąjungos respublikų, Rumunijos ir Bulgarijos atstovai. Kartu šios šalys sudaro didžiulę rinką, kurioje svarbiausias konkurencingumo svertas yra žema kaina, o techninės normos ir standartai dažniausiai ignoruojami (Vakarų pasaulyje standartai suprantami kaip žmonijos pasiektas ir įteisintas lygis ir dauguma gamintojų jų griežtai laikosi). Standartų kiekio požiūriu elektronikos gaminius galima suskirstyti į šias klases:

  • buitinė technika
  • pramoninė elektronika
  • automobilinė elektronika
  • medicininė technika
  • karinė technika
  • kosminė technika

  Kiekvienai iš šių klasių taikomi specifiniai patikimumo ir žmonių saugos standartai. Buitinei technikai daugiausia taikomi maitinimo grandinių saugumo ir elektromagnetinio suderinamumo standartai, pramoninei elektronikai papildomai taikomi atsparumo klimato poveikiams standartai, o automobilinei elektronikai taikomų standartų sąrašą papildo kokybės užtikrinimo gamyboje (angl. conformity of production) standartai. Be to, visi gaminiai, montuojami automobiliuose, skirstomi į grupes, o kiekvienos grupės funkcinius ypatumus papildomai reglamentuoja normos ir taisyklės. Kad automobilis ar jo dalys (pvz., pagamintos Lenkijoje) nekeltų pavojaus keliuose (pvz., Baltarusijoje), 1958 metais Ženevoje buvo pasiektas susitarimas, kad šios normos ir taisyklės būtų bendros visame Europos žemyne. Gaminiai, kurie montuojami automobiliuose ir atitinka šias saugos normas, ženklinami Edz.gif ženklu su atitinkamu Taisyklių numeriu ir gaminio tipo ofiacialaus patvirtinimo numeriu.
  Transporto priemonių sergėjimo sistemas reglamentuoja 97 taisyklė, priimta 1997 metais Europos transporto komiteto prie Jungtinių Tautų Organizacijos. Lietuvoje 97 taisyklė įsigaliojo nuo 2001 metų. Trumpai apžvelgsime 97 taisyklės reikalavimus. Pirmiausia transporto priemonių sergėjimo sistema neturi daryti įtakos automobilio valdymui, ji turi veikti esant -40 °C - +85°C temperatūrai, turi būti atspari vibracijai su pagreičiu iki 3 g esant 10-500 Hz dažnių diapazonui, taip pat turi būti atspari perteklinių maitinimo įtampų poveikiui: 1 valandą - 18 V įtampai ir 1 minutę 24 V įtampai. Be to, reikalaujama, kad būtų galima naudoti sergėjimo režime kartu su jutikliu ne daugiau kaip 20 mA, išsaugoti funkcionavimą elektromagnetiniame lauke, kurio stiprumas - iki 30 V/m ir dažnis - iki 1000 Mhz, atlikti funkcijas atsiradus konduktyviesiems trikdžiams, kurių amplitudė - 67 V (trukmė - 0,4s), taip pat 75 V (trukmė - 0,2s) ir t. t.
  Poveikių parametrai, bandymų metodikos pateikiami tarptautiniuose standartuose ISO 7637, IEC 68-2-30-1980, IEC 839-1-3-198, ISO/TR 10605:1993 ir kituose. Automobilinės technikos gamintojas privalo periodiškai atlikti serijinių gaminių bandymus pagal kokybės vadybos sistemos reikalavimus (EN ISO 9001:2000, QS9000, ISO/TR 16949:2002).
 Automobilių sergėjimo sistemų, pagamintų Kinijoje, bandymų praktika parodė, kad, pavyzdžiui, pradėjus veikti konduktyviesiems trikdžiams, kurių amplitudė yra 67 V (impulso trukmė - 0,4 s, šaltinio išėjimo varža - 0,5 Om), kai kurie sistemos elementai buvo sunaikinti iš karto, kai kurie"pamiršo", ką toliau daryti.
  Ši istorija atrodytų ne tokia linksma, jei tai nutiktų jūsų automobilyje. Tokį trikdį automobilio elektros instaliacijoje gali sukelti generatorius, kai nepatikimai pritvirtintas akumuliatoriaus gnybtas.
Be abejo, kategoriškai draudžiama tikrinti automobilių sergėjimo sistemų atsparumą, atjungiant akumuliatoriaus gnybtą, kai variklis įjungtas, kadangi galima sugadinti automobilio valdymo kompiuterį ir kitus elektroninius mazgus. Tokiems bandymams naudojami specialūs generatoriai (žr. nuotraukas).

aut_ap1     

  Verta atkreipti dėmesį į tai, kad akumuliatorius, generatorius, degimo žvakės su indukcine aukštos įtampos rite, elektrinis benzino siurblys, centrinio užrakto varikliai, valdymo kompiuteris su valdymo elektronika, komutacijos relės, elektros instaliacija ir žibintai kiekviename automobilyje sudaro individualią elektromagnetinę aplinką. Be to, ši elektromagnetinė aplinka nuolat kinta: laikui bėgant, mažėja akumuliatoriaus talpa, dėvisi elektros varikliai (didėja vartojama srovė ir viršįtampiai komutavimo metu), oksiduojasi ir blogėja elektros instaliacijos kontaktai. Komutaciniai įtampos šuoliai gali siekti -75 V automobiliuose su nominalia maitinimo įtampa + 12 V (žr. nuotraukas).

aut_ap2    

  Būtent besikeičianti elektromagnetinė aplinka lemia tai, kad automobilių sergėjimo sistema, keletą metų veikusi nepriekaištingai, staiga pradeda strigti, o testuojama "ant stalo" vėl veikia visiškai tvarkingai. Kartais gelbsti to paties tipo sergėjimo sistemos permontavimas, kadangi permontuojant šiek tiek pasikeičia laidų padėtis, tačiau daugeliu atvejų problema vėl kyla. -75 V trikdis gali iškrauti durų, degimo įėjimo grandinių kondensatorius arba 'visai "numušti" procesorių. Šiuos sutrikimus rodo atsitiktiniai anti-carjack funkcijos suveikimai, blokavimo sistemos įsijungimai.

aut_ap3

  Montuotojų apklausa atskleidė, kad tokių veikimo sutrikimų būna 5-10 proc. neaiškios kilmės automobilinių sergėjimo sistemų, net jeigu iš pažiūros jas galima priskirti aukštų technologijų ir nepriekaištingai surinktiems produktams. Kai kuriems montuotojams toks procentas priimtinas, kadangi daugiausia dėmesio kreipiama į automobilių sergėjimo sistemų pirkimo kainą. Bet profesionalai, suteikiantys savo darbui garantiją, renkasi išbandytus patikimų gamintojų produktus, atitinkančius nustatytus reikalavimus.
  Automobilinės elektronikos projektavimas ir gamyba reikalauja iš gamintojo papildomų sąnaudų kokybės sistemai, matavimo technikai, produkcijos bandymams. Tai, žinoma, didina savikainą, todėl daugumai Kinijos gamintojų, konkuruojančių žemomis kainomis, tai yra nepriimtina. Greičiausiai čia ir yra pagrindinė prastų rezultatų, gaunamų bandant kinų gamintas sistemas pagal 97 taisyklės normas, priežastis. Todėl daugumą šių gaminių galima priskirti tik "12 voltų buitinės technikos" klasei. Ar produktas priklauso automobilinės technikos klasei, galima spręsti iš Edz.gif ženklo. Europinis šio žymėjimo atitikmuo yra ženklas emz.gif (žr. nuotraukas). 
  Teisė žymėti gaminius tokiais ženklais yra kiekvieno gamintojo garbės reikalas, todėl didžiulę nuostabą kelia produktai, kuriuos už gamintoją paženklina importuotojai arba pardavėjai.

 

« naujienų sąrašas